Zostałem wykładowcą Wyższej Szkoły Bankowej w Szczecinie!

Posted onLeave a commentCategoriesMarketing

Na początku kwietnia zacząłem wspołpracować z Wyższą Szkołą Bankową w charakterze wykładowcy. Korzystając z okazji, WSB przeprowadziło ze mną krótki wywiad, który oryginalnie pojawił się w centrum prasowym WSB w Szczecinie.

Organizator Szczecińskich „Czwartków Social Media”-spotkań dla osób zajmujących i interesujących się nowoczesnym marketingiem, jest nowym wykładowcą WSB.Do kadry wykładowców WSB w Szczecinie dołącza doświadczony menedżer marketingu Kacper Skoczylas. Pasjonat nowoczesnych technologii, specjalizuje się w marketingu strategicznym i wsparciu sprzedaży. Od ponad 5 lat zajmuje się komunikacją w marketingu B2B, głównie w branży IT. Po pracy prowadzi bloga i nagrywa podcast „Marketing Manager 2.0”. Prywatnie dużo podróżuje i trenuje kolarstwo szosowe. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Kacprem.


Witamy na pokładzie WSB w Szczecinie! Skąd pomysł na zostanie wykładowcą?
Cześć, również bardzo się cieszę, że do Was dołączam ! Od zawsze lubiłem wspierać innych i dzielić się wiedzą. Myślę, że prowadzenie zajęć na uczelni będzie dobrym dopełnieniem moich obecnych działań, które kieruję głównie do menedżerów i specjalistów. Bardzo się cieszę, że będę prowadził zajęcia dla osób studiujących zaocznie, czyli najczęściej pracujących. Liczę, że w trakcie zajęć będziemy mogli omówić wybrane przypadki i sytuacje, a przekazana wiedza przełoży się na konkretne efekty i działania, które wpłyną na rozwój firm i karier słuchaczy .

Dlaczego właśnie WSB w Szczecinie?
Współpracuję z Wyższą Szkołą Bankową w Szczecinie już od kilku lat. Na współpracę zdecydowałem się z paru powodów. Po pierwsze jestem absolwentem, który po ukończonych studiach podyplomowych z nowoczesnego marketingu uświadomił sobie jak ciekawie były przeprowadzone zajęcia. I tym sposobem przechodzimy do punktu drugiego. Bardzo podoba mi się nacisk jaki WSB kładzie na dzielenie się praktyczną, a co za tym idzie przydatną w pracy / karierze, wiedzą. Zapraszając do współpracy ludzi takich jak ja, wierzę, że są w stanie kształcić studentów, którzy będą mogli poczuć “pracę” jeszcze na etapie studiów, lub przedyskutować swoje bieżące wyzwania biznesowe z prowadzącymi zajęcia.

Dzięki Tobie, od 6 lat w Szczecinie prężnie rozwija się projekt „Czwartków Social Media”. To – jak sam przyznajesz, największe w regionie cykliczne spotkania poświęcone nowoczesnemu marketingowi. Kiedy i jak wpadłeś na pomysł, żeby „Czwartki…” pojawiły się w Szczecinie?
„Czwartkowe Spotkania Social Media” to największa w Polsce oddolna inicjatywa mająca na celu edukację z różnych obszarów nowoczesnego marketingu. Stawiamy na dzielenie się wiedzą, wymianę doświadczeń, networking oraz nieformalne miejsca spotkań. Wszystko zaczęło się około siedmiu lat temu gdy poznałem pomysłodawcę Czwartków w Polsce – Michała Sławińskiego. Idea spotkań tak mi się spodobała, że zaproponowałem mu, że spróbuję rozwinąć markę w Szczecinie. I tak od tej próby minęło już prawie 6 lat, podczas których zorganizowaliśmy 37 wydarzeń, zapraszając do wystąpień ponad 100 specjalistów z całej Polski. Dla wielu z nich był to pierwszy raz w Szczecinie, także cieszę się, że wydarzenia pełnią funkcję promocji regionu. Od prawie 3 lat Wyższa Szkoła Bankowa jest naszym największym partnerem w regionie, dzięki czemu mamy dostęp do większej ilości ekspertów-wykładowców oraz łatwiej jest nam docierać do studentów i licealistów. W najbliższym czasie planujemy jeszcze kilka dodatkowych działań, a spotkania będą wciąż ewaluowały. 

Na co dzień jesteś związany z marketingiem. Czy wykładowca to również marketingowiec?
Jasne, że wykładowca to również po części marketingowiec. Musi nie tylko umieć “sprzedać” siebie, ale również swoją wiedzę. Skuteczny marketing to przede wszystkim komunikacja dopasowana do grupy docelowej. Myślę, że dobry wykładowca to taki, który jest w stanie odpowiednio zidentyfikować oczekiwania studentów i przeprowadzić ich przez proces kształcenia w taki sposób aby jak najwięcej z niego wynieśli. Ważnym elementem jest również tzw. “marka osobista”, na którą każdy z wykładowców pracuje całokształtem swoich działań, sposobem pracy ze studentami czy projektami realizowanymi poza uczelnią. Odpowiedni wizerunek i wyrobiona marka może bardzo pomóc lub utrudnić codzienną pracę, także na pewno warto o nią dbać.

Jakie wyzwania stawiasz przed swoimi studentami?
Wierzę, że najskuteczniejsze efekty w edukacji uzyskuje się wspólną pracą i budowaniem zaangażowania na linii prowadzący-słuchacze. Tworząc plan przedmiotu, który będę prowadził, duży nacisk położyłem na część praktyczną,podczas której uczestnicy będą mogli od razu wykorzystać to czego się nauczyli. Zrealizowane projekty będą prezentowane i omawiane przed całą grupą, dzięki czemu studenci będą mogli podszlifować swoje umiejętności prezentacyjne oraz wystąpienia publiczne. Mam nadzieję, że przyniesie to efekty, i jestem bardzo zadowolony z rozpoczęcia współpracy z WSB.