Podcast Marketing Manager 2.0 – odcinek 15: Kariera w marketingu – od czego zacząć, jak planować rozwój, kluczowe kompetencje

Posted onLeave a commentCategoriesMarketing

Zapraszam do posłuchania kolejnego odcinka podcastu Marketing Manager 2.0. W tym miesiącu moim gościem jest Katarzyna Bartoszkiewicz.

Z odcinka dowiesz się:

• czy faktycznie tak trudno być marketerem w dzisiejszych czasach?
• czy marketing to przyszłościowe zajęcie? 
• jakie cechy musi mieć dobry specjalista marketingu?
• jak wygląda oficjalna ścieżka edukacji i czy ma ona znaczenie?
• jak dostać pierwszą pracę i wkręcić się w branżę? 
• gdzie najlepiej stawiać pierwsze kroki zawodowe? 
• na jakie kompetencje warto stawiać i w czym się rozwijać? 
• gdzie zdobywać wiedzę?
• czy nazwa stanowiska ma znaczenie?

Przydatne linki:

1. Raporty, dane, szkolenia: 
willrobotstakemyjob.com/
marketingibiznes.pl/it/marketerow-n…igencje-opinia/
marketingibiznes.pl/it/dziwne-u-nic…eting-dzial-it/ 
dimaq.pl/ – międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych.

2. Dokumenty, seriale: 
Przegląd tygodnia: Wieczór z Johnem Oliverem
hbogo.pl/seriale/przeglad-tyg…or-z-johnem-oliverem
www.youtube.com/user/LastWeekTonight
Najlepszy serial o reklamie: Mad Men
www.netflix.com/pl/title/70136135
Mad Men – prawdziwi królowie reklamy – dokument Canal +
www.canalplus.pl/dokument-mad-men…ie-reklamy_46746
Facebookistan – bierze pod lupę Facebooka i pokazuje w jaki sposób jego polityka uderza w wybrane osoby i organizacje. Film na konkretnych przykładach analizuje działania firmy, które kwestionują dwie podstawowe zasady demokracji: prawo do wolności słowa i prawo do prywatności.
www.canalplus.pl/dokument-facebookistan_45617
Hakowanie świata – dokument. Odkryj, dlaczego po wyborach prezydenckich w USA w 2016 r. firma Cambridge Analytica stała się symbolem ciemnej strony mediów społecznościowych.
www.netflix.com/pl/title/80117542

3. Książki: 
Marketing 4.0. Era cyfrowa, Philip Kotler.
Przewodnik po transformacji od marketingu tradycyjnego do cyfrowego. Punkt odniesienia, dla zagubionych marketerów, wskazując jak mogą lepiej kształtować i zrozumieć cyfrową przyszłość”. W tej książce autor sięga po zaawansowane i dynamicznie rozwijające się technologie, by się dowiedzieć, kim są dzisiejsi konsumenci i w jaki sposób podejmują decyzj

Jake Knapp, John Zeratsky, Braden Kowitz. Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów.
W dużym uproszczeniu, Design Sprint to koncepcja, która pozwala w pięć dni rozwiązać dowolny problem biznesowy. W książce Autor opisuje szczegółowo jak wygląda pięciodniowy proces poświęcony szukaniu odpowiedzi na kluczowe pytania poprzez tworzenie prototypów i testowanie pomysłów wśród realnych klientów. Dzięki tej książce dowiesz się, czym są i jak przeprowadzać sprinty, aby znaleźć rozwiązania trudnych problemów. Nauczysz się dobierać idealny zespół i zyskasz wiedzę, jak najlepiej wykorzystywać potencjał poszczególnych jego członków, a także jak w praktyczny sposób organizować przebieg sprintu.

Książka „Abc marketingu B2B”, Łukasz Kosuniak
Pierwszy na polskim rynku przewodnik po metodach i narzędziach współczesnego marketingu cyfrowego dla biznesu. Rady oraz informacje, którymi dzieli się autor, wynikają z jego kilkunastoletniej praktyki w branży B2B – pracował w globalnych korporacjach, jak Microsoft czy Samsung, a także pomagał małym i średnim organizacjom. Dogłębnie sprawdził oraz przetestował teorię, dlatego poleca tylko te rozwiązania, które faktycznie przekładają się na wzrost firmy dzięki zwiększeniu sprzedaży.


Gdzie można posłuchać odcinka?

Soundcloud

Youtube

Spotify

Wystarczy wpisać w wyszukiwarce „Marketing Manager 2.0” i podcast się pojawi w wynikach wyszukiwania.

Masz jakieś uwagi do odcinka?

Wszystkie sugestie na temat podcastu możecie przesyłać na:
– Facebooku: www.facebook.com/skoczylas.kacper
– Linkedin: www.linkedin.com/in/kacperskoczylas/
– E-mail: kontakt@kacperskoczylas.pl

Chcesz zostać gościem kolejnego odcinka albo zareklamować swój produkt / usługę?

Napisz maila na hello@kacperskoczylas.pl albo na Facebooku.

Podoba Ci się ten podcast? Oceń go na iTunes!

Oceń podcast ‚Marketing Manager 2.0″
Jeżeli korzystasz z aplikacji Podcasty na iPhone:
1. wpisz w wyszukiwarce w aplikacji „Marketing Manager 2.0”,
2. w sekcji Podcasty kliknij na „Marketing Manager 2.0”,
3. przejdź do zakładki Recenzje,
4. naciśnij link Napisz recenzję.