2 lata nagrywania podcastu „Marketing Manager 2.0” – krótkie podsumowanie dotychczasowych nagrań, czego się nauczyłem i z czego jestem dumny

Posted onLeave a commentCategoriesMarketing

Dzisiaj mamy Międzynarodowy Dzień Podcastów, w związku z tym chciałbym Wam przypomnieć o moim podcaście, który nagrywam już od prawie 2 lat. 🙂

„Marketing Manager 2.0 Podcast by Kacper Skoczylas” to projekt, który długo planowałem. Od kiedy zacząłem słuchać podcastów, zarówno polskich jak i zagranicznych chciałem mieć własne show. 🙂 Moim pierwszym podejściem był podcast o marketingu w gastronomii, ale po kilku odcinkach nagrywania doszedłem do wniosku, że to nie ten kierunek i lepiej skupić się na tym na czym znam się najlepiej, co chce robić w życiu i w czym chce się rozwijać. To był świetny wybór! Zarządzanie marketingowe, technologie w marketingu, customer experience, praca na danych, planowanie i prowadzenie kampanii marketingowych oraz budowanie zespołu to obszary, z którymi wiąże swoją przyszłość i chcę się nieustannie rozwijać. Podcast otworzył mi nowe drogi poszerzania wiedzy i ułatwił dotarcie do ludzi, z którymi rozmowy wzbogaciła mnie i moje doświadczenie oraz umożliwił mi dzielenie się z innymi swoją wiedzą w nowoczesny i obecnie bardzo popularny sposób.

Tak wyglądam czasami podczas nagrywania. 🙂

Zawsze lubiłem dzielić się wiedzą z innymi, zarówno przez prelekcje, szkolenia jak i Czwartkowe Spotkania Social Media w Szczecinie. Podcast okazał się pod tym kątem lepszy, bo do nagrywania nie trzeba wychodzić z domu, dotarcie nie jest ograniczone lokalizacją i zostaje w sieci na zawsze, co ułatwia dostęp do wiedzy w zorganizowany i usystematyzowany sposób. Miło jest widzieć jak odcinki nagrane kilka miesięcy temu czy np. 1.5 roku temu wciąż są słuchane i spływają do mnie pozytywne opinie od osób, które cenią je za wysoką jakość, pytania i dobór gości. Staram się jak mogę i miło, że to doceniacie. Dodatkowo myślę, że podcast jest ciekawą alternatywą do video, jeśli chodzi o budowanie własnej marki osobistej. Zwłaszcza, że obecnie podcasting w Polsce jest jeszcze stosunkowo młody i tworząc dobrej jakości treści oraz mając wizję i strategię, nietrudno będzie się przebić i znaleźć się wysoko w kategorii, w której się nagrywa.

Przez te 2 lata dużo też nauczyłem się jeśli chodzi o pracę głosem. Czasami jak słucham odcinków z np. przed roku, zastanawiam się jak mogłem to takie wypuścić. 🙂 Dużo czasu spędziłem na nauce obróbki dźwięku i odpowiedniej pracy głosem, przygotowywaniem pytań czy rozmową z gośćmi. Dobra lekcja pokory, który uświadamia, że jest nad czym pracować i zawód dziennikarza radiowego, nie jest taki prosty jaki się wydaję. Na pewno jednak wypuszczenie każdego odcinka to masa satysfakcji i motywacja do dalszego nagrywania, co też zamierzam robić.

Wszystkie odcinki na Soundcloud. 🙂

Podcast doceniły również media czy specjaliści z branży. Zwłaszcza na tych drugich mi zależy, bo chciałbym nagrywać w 100% merytoryczne i mięsne treści dla doświadczonych menadżerów. Ostatnio jeden ze znajomych, którego bardzo cenię za to jak łączy pasję i pracą napisał mi jak poniżej. Bardzo dziękuję i doceniam Igor!

W ostatnich miesiącach otrzymałem również 2 miłe branżowe wyróżnienia:

Jeśli pracujecie w marketingu, albo dopiero zaczynacie / chcielibyście zacząć, to wierzę, że wiedza, którą agreguję i przekazuję w moim podcaście Wam się przyda i poprawi efektywność Waszej pracy.

Ostatni odcinek podcastu. 🙂

Jeśli mielibyście jakieś uwagi / pomysły, albo na przykład chcielibyście wystąpić, w którymś z najbliższych odcinków – dajcie znać na: hello@kacperskoczylas.pl.