2 lata nagrywania podcastu „Marketing Manager 2.0” – krótkie podsumowanie dotychczasowych nagrań, czego się nauczyłem i dlaczego uważam, że własny podcast to dobra decyzja

„Marketing Manager 2.0 Podcast by Kacper Skoczylas” to projekt, który długo planowałem. Od kiedy zacząłem słuchać podcastów, zarówno polskich jak i zagranicznych chciałem mieć własny kanał, dzięki któremu będę mógł dzielić się swoimi przemyśleniami ze światem. Moim pierwszym podejściem był podcast o marketingu w gastronomii (wymyśliłem całkiem zgrabną nazwę – MarkEATing), ale po kilku odcinkach nagrywania doszedłem do wniosku, że nie jest to obszar mojej specjalizacji, i jest sporo ludzi, którzy mogą ten temat zrealizować lepiej. W związku z tym obrałem kierunek na szeroko pojęte zarządzanie marketingowe.

Dla kogo jest ten podcast

Podcast „Marketing Manager 2.0”, powstał z myślą o wszystkich marketerach takich jak ja, którzy chcą nie tylko efektywnie realizować swoje codzienne zadania, ale również nieustannie poszerzać swoją wiedzę i podnosić kompetencje. Rozmawiając z zapraszanymi gośćmi, staram się poruszać tematy uniwersalne, mogące przydać się w różnych branżach, na różnych etapach rozwoju osobowego, jak i organizacji, dla której prowadzi się działania. Zarządzając działaniami marketingowymi, zawsze patrzę na nie holistycznie, przez pryzmat całościowego doświadczenia klienta i pozycji rynkowej produktu czy usługi, za którą jestem odpowiedzialny i takie właśnie podejście chciałbym przekazać swoim słuchaczom. W związku z tym oprócz tematów stricte marketingowych rozmawiam o obszarach związanych z szeroko pojętą cyfryzacją, sprzedażą, e-commerce, trendami, programowaniem, user experience, zarządzaniem sobą oraz zespołem, tworzeniem aplikacji, ekonomią, analityką danych, technologiami marketingowymi (martech) czy edukacją i zdobywaniem nowych kompetencji. Uważam, że udane połączenie i świadomość wszystkich tych elementów, jest w stanie stworzyć marketera, który będzie nie tylko skutecznie realizował swoje marketingowe obowiązki, ale też będzie umieć spojrzeć szerzej na firmę, rynek i zachodzące w organizacji procesy. Dzięki temu jego działania i decyzje przełożą się na zyski i wzrost firmy, a te są kluczowymi wskaźnikami efektywności skutecznych marketerów.

Dlaczego uważam, że podcast to dobry wybór na budowę marki osobistej

Zawsze lubiłem dzielić się wiedzą z innymi, zarówno przez prelekcje, szkolenia jak i Czwartkowe Spotkania Social Media w Szczecinie. Podcast okazał się pod tym kątem lepszy, bo do nagrywania nie trzeba wychodzić z domu, dotarcie nie jest ograniczone lokalizacją i zostaje w sieci na zawsze, co ułatwia dostęp do wiedzy w zorganizowany i usystematyzowany sposób. Miło jest widzieć jak odcinki nagrane kilka miesięcy temu czy np. 1,5 roku temu wciąż są słuchane i spływają do mnie pozytywne opinie od osób, które cenią je za wysoką jakość, pytania i dobór gości. Staram się jak mogę i miło, że to doceniacie. Dodatkowo podcast jest dla mnie ciekawą alternatywą do video, jeśli chodzi o budowanie własnej marki osobistej. Zwłaszcza, że obecnie podcasting w Polsce jest jeszcze stosunkowo młody i tworząc dobrej jakości treści oraz mając wizję i strategię, nietrudno będzie się przebić i znaleźć się wysoko w kategorii, w której się nagrywa.

Przez te 2 lata dużo też nauczyłem się jeśli chodzi o pracę głosem. Czasami jak słucham odcinków z np. przed roku, zastanawiam się jak mogłem to takie wypuścić. Dużo czasu spędziłem na nauce obróbki dźwięku i odpowiedniej pracy głosem, przygotowywaniem pytań czy rozmową z gośćmi. Dobra lekcja pokory, który uświadamia, że jest nad czym pracować i zawód dziennikarza radiowego, nie jest taki prosty jaki się wydaję. Na pewno jednak wypuszczenie każdego odcinka to masa satysfakcji i motywacja do dalszego nagrywania, co też zamierzam robić.

Wyróżnienia

W ostatnich miesiącach otrzymałem kilka branżowych wyróżnień:

Jeśli zastanawiacie się, od którego odcinka zacząć słuchać, to polecam zacząć do wyboru słuchaczy, czyli krótkiej listy najczęściej słuchanych odcinków w 2019 roku.

Jeśli mielibyście jakieś uwagi / pomysły, albo na przykład chcielibyście wystąpić, w którymś z najbliższych odcinków – dajcie znać na: hello@kacperskoczylas.pl.

Dodaj komentarz