34. Czwartek Social Media w Szczecinie – marketing w branży Health&Beauty

Posted onLeave a commentCategoriesEventy, Social Media

Jeśli jeszcze nie macie planów na 18 października koniecznie wpadnijcie na 34. Czwartek Social Media w Szczecinie, który odbędzie się w niesamowitym miejscu jakim są  Słody – multitap.  Czy można sobie wyobrazić lepszy wieczór niż dobre, marketingowe prelekcje przy kraftowym piwie?

Najbliższy Czwartek skupi się na branży Health&Beauty, również z lokalnego rynku. Karolina Białas, Marketing Manager z Domu Lekarskiego opowie o komunikacji marketingowej w branży medycznej, Daria Prochenka, właścicielka i twórca kosmetyków Clochee przybliży tajniki sukcesu marki, a Andrzej Smoliński przedstawi dobre praktyki w organizowaniu kampanii społecznej.

Kto wystąpi na najbliższym spotkaniu?

Karolina Białas – Mól książkowy z zacięciem technologicznym. Z wykształcenia dziennikarka, z zamiłowania gaduła. Doświadczenie w marketingu szlifuje od kilku lat, m.in. w agencjach reklamowych, event marketingowych i branżuni marketingu internetowego. Od 3 lat w Domu Lekarskim, gdzie odkrywa tajniki marketingu medycznego. Social media manager z zamiłowaniem do pracy z grafikami. Po napisaniu tekstów branżowych z ochotą chadza na sesje foto/video z lekarzami, by potem zorganizować konferencję i zrobić z tego relację. Pasjonują ją nowe technologie, a nowoczesną komunikację bada z dziennikarskim zacięciem.

Temat: Smutne treści w radosnym wydaniu – o komunikacji w marketingu medycznym (Dlaczego choroba nie jest miłym tematem do sprzedaży)

Daria Prochenka – Daria Prochenka – Przez wiele lat była związana z lokalnymi mediami (TV Gryf, TVP Szczecin, Hot magazine, Radio Szczecin, Prestiż) jako dziennikarz i prezenter oraz redaktor naczelna. Koleje losu skierowały ją później w stronę marketingu, by następnie doprowadzić do własnego biznesu.

Pomysł na pobudzenie do życia marki produkującej ekologiczne kosmetyki powstał bardzo spontanicznie podczas spotkania na kawie z koleżanką. Jak się okazało, naturalnie wykiełkował w duże przedsięwzięcie. Po pięciu latach Clochee działa na rynku międzynarodowym, a spory oddział firmy znajduje się w Warszawie. Mimo tego Daria jako lokalna patriotka nie zdecydowała się na przeniesienie biznesu do stolicy. Jak podkreśla – marka została wymyślona w Szczecinie i tu pozostaje jej centrala.

Temat: Jak wykreować markę z sektora beauty – case study marki Clochee.

Andrzej Smoliński – obecnie Kluczowy doradca biznesowy i specjalistyczny w Sieci Zachodniopomorskich Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ośrodkach Wsparcia Ekonomii Społecznej dla regiony stargardzkiego, szczecineckiego i koszalińskiego. Ekspert, coach, trener pracujący z przedsiębiorstwami społecznymi.
W Fundacji Pod Aniołem, 4C Centrum Ekonomii Społecznej i w Stowarzyszeniu Liderów i Fundraiserów twórca kampanii społecznych.
W ciągu ostatnich 10 lat menedżer marketingu oraz zastępca dyrektora Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta Szczecin odpowiedzialny m.in. za: budowanie i rozwijanie zespołu marketingowego, planowanie strategiczne, planowanie i koordynację procesu wdrażania strategii marki Szczecin Floating Garden 2050, realizację kampanii marketingowych dużych wydarzeń miejskich oraz nadzór w zakresie spraw związanych z promocją i wizerunkiem miasta. Kierował zespołami tworzącymi marki, strategie rozwoju, systemy identyfikacji wizualnej, czy realizującymi m.in.: 3 letnią kampanię Odkryj na dobre Szczecin, Szczecin Floating Garden 2050, wieloletnią kampanię ambasadorową Szczecin z całego serca polecam Ambasador, dwuletnią kampanię Finału The Tall Ships’ Races 2013, Baltic Tall Ships Regatta 2015, kampanie Międzynarodowego Festiwalu Sztucznych Ogni PYROMAGIC 2012, 2013, 2014 i 2015.

Temat:  Jak przeprowadzić skuteczną kampanię społeczną?

Agenda spotkania:

16:30 – 17:00 – rejestracja

17:00 -17:10 – Kacper Skoczylas / Weronika Karpińska – przywitanie & o Czwartkach Social Media w Szczecinie.

17:10 – 17:30 – Andrzej Smoliński – Jak przeprowadzić skuteczną kampanię społeczną?

17:30 – 17:40 – Przerwa / networking

17:40 – 18:00 – Karolina Białas – Smutne treści w radosnym wydaniu – o komunikacji w marketingu medycznym.

18:00 – 18:10 – Przerwa / networking​

18:10 – 18:40 – Daria Prochenka – Jak wykreować markę z sektora beauty – case study marki Clochee.

19:40 – koniec części oficjalnej

Partnerem Czwartków jest Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie!

#5PytańDoPrelegenta

Chcecie się dowiedzieć co Karolinę zafascynowało w branży medycznej, a bez czego Daria nie mogłaby się obyć na co dzień, a co Andrzej robi w wolnym czasie?  Zerknijcie niżej żeby zobaczyć mini wywiady z naszymi Prelegentami, a na pewno dowiecie się o nich sporo ciekawych rzeczy!

  1. Jakie aspekty najbardziej cenisz sobie w swojej obecnej pracy?

Karolina: Medycyna zmienia się tak dynamicznie, że wczoraj bycie najbardziej innowacyjnym na rynku było… wczoraj. Tak samo jest z marketingiem tej branży. Wciąż ją odkrywasz, tworzysz i udoskonalasz.

Daria: Jesteśmy przede wszystkim firmą produkcyjną, co oznacza, że po wielomiesięcznej pracy widać produkt końcowy. Lubię ten moment, kiedy nasze dzieło można fizycznie dotknąć i obejrzeć na półce w sklepie. Dzięki temu widać „gołym okiem”, że ta praca ma sens. Uwielbiam tworzyć i kreować, fascynuje mnie cały proces od momentu pomysłu, po finał. Dla mnie osobiście cenna jest niezależność jaką daje bycie własnym szefem.

Andrzej: Przede wszystkim cenię ludzi 😉

  1. Co sprawiło, że dziś wykonujesz ten zawód, co Cię zainteresowało?

Karolina: Kiedyś chciałam być dyrektorem banku, ale od podstawówki piszę teksty, najróżniejsze. Nawet w LO realizowałam się dziennikarsko, tylko że w klasie mat-inf… I byłam nawet rok na rachunkowości, ale płakałam po praktykach w biurze rachunkowym. Jak już człowiek się tak zliczy do cna, to wie, że jednak nie będzie dyrektorem banku i wie, że ten ścisły kawałek mózgu trzeba wykorzystać inaczej. To taka trochę przydługa historia o wyborach, ale me serce padło na dziennikarstwo i PR, tak więc jestem 😉

Daria: To był zupełny przypadek. Spotkanie na kawie z koleżanką i rozmowa, która została skierowana na tory ekologii i naturalnych kosmetyków. Zawsze starałam się żyć tak, aby nie nadwyrężać środowiska naturalnego, a w tamtym momencie poszukiwałam intensywnie swoich ideałów kosmetycznych. Ponieważ kilka lat temu w Polsce marki naturalne dopiero raczkowały stwierdziłyśmy, że spróbujemy w życiu całkowicie czegoś nowego. Podzieliłyśmy między siebie zadania biznesowo-produkcyjne i zabrałyśmy się do poszukiwania inwestorów. Tematyka biznesu jest bardzo kobieca więc na pewno łatwiej było nam podjąć się wyzwania, z którym nie byłyśmy wcześniej związane.

Andrzej: Ludzie – moja przygoda z marketingiem zaczęła się od kampanii społecznych, fundraisingu oraz potrzeby skutecznego mówienia o tym co ważne i trudne. Później był Urząd Miasta. Dziś wspaniały zespół marketingowy w 4C Centrum Ekonomii Społecznej, Fundacji Pod Aniołem oraz Sieci Zachodniopomorskiej Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej.

 

  1. Jakie masz hobby / jak lubisz spędzać swój wolny czas?

Karolina: Czytam.

Daria:  Najchętniej w swoim wolnym czasie bym podróżowała, podróżowała, podróżowała… Ponieważ niedawno zostałam mamą i staram się łączyć macierzyństwo z pracą, aktualnie wolnych chwil mam niewiele. Jest ich tak mało, że czasu nie wystarcza mi nawet na sesję odpoczynkową z książką. O tym, że zasypiam ze zmęczenia na 2 stronie już nie wspomnę…

Andrzej:  A co to jest wolny czas? Uwielbiam pracę z ludźmi, lubię to co robię. Można powiedzieć, że jestem pracoholikiem ale praca z ludźmi daje mi ogromna satysfakcję. A jak chce zniknąć to jadę na deskę lub idę na strzelnicę.

 

  1. Rzecz, bez której nie mógłbym/ nie mogłabym się obejść to…

Karolina: Czytanie, ale nie w ogóle, tylko książek. Takich wiecie, drukowanych, co to kartki pachną drukarnią, szeleszczą i się zaginają. Żadne tam kindle.

Daria: Pierwsza moja myśl. Tusz do rzęs. Pewnie po długim namyśle znalazłabym coś bardziej przydatnego w życiu, ale o tym pomyślałam jako pierwszym. Dlaczego tusz? Traktuję go jak część garderoby. Ubrana w tusz do rzęs czuje się pewniej i bardziej kobieco.

Andrzej: Bez ludzi ale to nie rzeczy, a tak poważnie to bez telefonu, chyba jestem uzależniony 😉

  1. Jaki jest Twój najlepszy sposób na gorszy nastrój?

Karolina: Czytanie!

Daria: Zdecydowanie jest to „sesja terapeutyczna“ z przyjaciółką, albo seans filmowy pod kocem. Czyli albo się wygadać, albo choć na chwilę wciągnąć w wir scen filmowych i dzięki temu zapomnieć o swoich sprawach. Duże problemy staram się przetrzymać przez noc, ponieważ jestem zwolennikiem powiedzenia „sen przynosi radę“. Na następny dzień, gdy umysł jest świeży, problem jest łatwiejszy do rozwiązania.

Andrzej:  10 kilometrów, tydzień na desce, 100 strzałów na strzelnicy, książka lub audiobook o zarządzaniu, sezon serialu obejrzany w całości 😉

Zapraszamy 18.10.2018 od godziny 17.00 do Słodów!

Rejestracja na stronie wydarzenia!